Beljamb 2018

BelJamb18  – #6 Info

Herunder følger deltager brev fra teamet i Belgien, og de sidste informationer.

⬇️Dette er det normale brev⬇️                       ⬇️Dette brev er mere uddybende⬇️

Beljamb 2018_letter Scouts and Ventures     Beljamb 2018_letter responsables

Forventet distance på hike:

  • Junior: ca. 31 km på 2 dage, men minimum af oppakning (ikke mad og telt)
  • Trop: ca. 31 km på 2 dage, men minimum af oppakning (ikke mad og telt)
  • Explore:  38 eller 44 km på 3 dage, men minimum af oppakning (ikke mad og telt)
Deltager:
Junior trop: Anika – Thorbjørn – Cirkel – Kamma – Jonas – Casper 
Spejder trop 10 til 13 år: Toke – Laura – Lea – Alma – Katrine S  – Katrine A 
Explorelejr 14 til 17: Lukas – Casper – Sally – Liv – Explore +17: Lasse  – Mathias
Juniorer leder: Natasha  
Trop leder: Alexander
Explorer leder: Sarah
Leder: Yvonne – +45 27 64 77 88 

Rejsetider:

  • Afrejse 25. juli kl. 8:40 fra Københavns Lufthavn, mødetid er 2 timer før
    • DVS vi mødes kl: 6:40 i Terminal 3 – for enden af Metro rulletrappen
  • Hjemkomst:  5. august kl. 20:20 (+ 20 min for at hente bagagen) i Københavns Lufthavns Ankomst område.

BelJamb18  – #5 Info

Pakkelisten er ved at være klar, MEN !! vær opmærksom at den bliver opdateret, da de sidste informationer fra Belgien ikke er kommet endnu : Pakkeliste >>

Andre vigtige ting:

– Fly-rygsæk skal på fly rejsen indeholde: Pas, bording Card, tom drikkedunk, evt. penge EURO, blåt sygesikring, snack, evt mobil telefon og medicin.

– Hvis der som håndbagages medbringes en større rygsæke, vil den ved indgang til flyet, blive udleveret til flypersonalet og lagt i flybagagerummet og igen blive udleveret på bagage båndet.

  • Hvis man ønsker at sy BJ mærke på fly rygsæk skal det placeres øverst.
  • BJ mærket til uniformen skal side på venstre tur arm på ny uniform. På den gamle uniform på højre bryst. Skal være syet på inden lejren.

– Vedr. lommepenge: vi anbefaler at indsætte lommepenge i lejrbanken, som Hyltebjergs kasserer (Kurt) administrerer. Møntfoden er Euro og Kurt veksler samlet for alle. Vi anbefaler 400 Dkr. Konto: 5341 – 0517417 (BJ-Navn-enhed) – Hvis I vælger selv at administrere jeres lommepenge gælder det hele turen, vi forventer at der på lejren kun kan bruges kontanter. Deadline 1. juli
– JUNIOR: Vi anbefaler at alle Juniorerne træner vandring inden afrejse, gerne 3 gange, og gerne med bagage 7 – 10 kg, min 5 km pr tur. Uden bagage 10 km. Så det kommer lidt flere km i benene.

TIL DEM DER IKKE VAR MED I PÅ HIKE TRÆNING: Vi anbefaler at I går træningsture med og uden bagage. Og min 10 km pr tur. Gerne 3 ture hvis det er muligt. Hvoraf den ene tur bør være på minimum 15 km.

BelJamb18 – #3 Info

Hej Spejder og ungeklan og ledere.

Skal du med ?Er du i Tvivl ?eller deltager du ikke ? på Beljamb18 Udfyld denne

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeX9t2RfhEAYw94PWiFK_dDgKihLqvSsxkhazNuXFscNoLa6Q

så vi kan danne os et overblik over hvem troppen og Ungeklanen der deltager.

Dette gælder også for ledere. Her under et overblik på hvem der pr. 25/11 har meldt sig til Beljamb18
Junior trop: Anika – Thorbjørn – Cirkel – Kamma – Jonas – Casper 
Spejder trop 10 til 13 år: Toke – Laura – Lea – Alma – Katrine S  – Katrine A 
Explorelejr 14 til 17: Lukas – Casper – Sally – Liv
Explorelejr +17: Lasse  – Mathias
Juniorer leder: Alexander
Trop leder: Sara
Andre ledere: Natasha 
Mangler du info som ikke er i vedhæftet fil, så skriv eller ring endelige

Det er helt fantastiske at se hvor mange der glæder sig til denne helt unikke oplevelse. Så er du i stadig tvivl så hop med . . . det bliver MEGA FEDT.

BelJamb18 – #2 Info

Så er det ved at være tid for 3. og sidste rate til BelJamb. Beløbet er 700 kr.

Betaling af 3. rate 700 kr.

På konto: 3117 – 3117 453065 senest 20. April – (BJ- navn enhed)

Lejrtørklæder:

På vores første BelJamb weekend var alle med til at designe og udvælge tørklædet som vi danskere skal have på i Belgien, det er blevet super flot. Se vedhæftet.

Alle deltagere vil få udleveret et tørklæde, som skal bæres på hele lejren. Det vil være muligt at bestille extra tørklæder.

Prisen på extra tørklæder er 100 kr. stykket. Extra tørklæder kan være spændende at bytte med andre spejdere på lejren, og det er en tradition at bytte tørklæder den sidste aften på lejren. Vi ved af erfaring at mange var interesseret i dette på bl.a Spejdernes Lejr 17BELJAMB DK TØRKLÆDE

Bestilling af extra tørklæder sker ved indbetaling på konto 3117 – 3117 453065 senest 20. April 100 kr. pr stk. Skriv (TK – navn – Antal) eks. TK – Søren M – 1 stk.

Lejrmærker:

Lejrmærket som børnene også har været med til at sætte deres præg på, vil på samme måde som tørklædet, blive udleveret et stk pr person. Ønskes der extra mærker, til at bytte med, til bålkappe eller rygsæk,,kan de bestilles. (1. udkast)BELJAMB MÆRKE

Prisener 20 kr. pr stk.

Bestilling sker ved at indbetale på konto 3117 – 3117 453065 senest 12. April 20 kr. pr stk.

Skriv (MÆ – navn – Antal) eks. MÆ – Jonas B – 2 stk.

Venligst overhold alle indbetalinger. Der vil ikke blive sendt rykker ud

Lille rygsæk

Grundet de nye håndbagageregler, så har vi indkøbt rygsække til alle deltagere, med navn navn og evt BelJamb logo på. Denne rygsæk skal medbringes på flyveturen, og indeholde: Pas – Drikkedunk – Snack – Blåt sygesikring kort – evt mobiltelefon og Medicin.

Rød – Leder /  Sort – Explore / Orange – Trop patrulje / Blå – Junior patrulje

 

Det vil være muligt at få vasket tøj efter lejren, i det hjem man bor i.

Der vil 4. august blive afholdt en afslutnings fest på børnenes præmisser, med evt. DJ/hoppeborg eller lign.

Træningstur. BelJamb weekend 2

Husk at reserver datoen 8. til 10. Juni, hvor vi tager på træningstur: her tester vi vandrestøvler/sko, rygsække, formen og andre ”skills” forud for BelJamb afrejsen.

Det var vist alt for nu

Søger du mere info om BelJamb så klik her: http://kfum-bispebjerg.dk/beljamb-2018/ eller skriv til os.

Vi glæder os til det snart bliver sommer og 25 Juli.

Beljamb 18 #1 Info

Deltagere:

Det bliver en meget spændende tur, hvor der pt er 26 deltagere tilmeldt fra Danmark:

Hyltebjerg 4 Ledere (Kirstine, Nuunu, Martin og Kurt)

Bispebjerg 4 Ledere ( Alexander, Natasha, Sarah og Yvonne)

Bispebjerg 1 Juniorerpatrulje med 6 deltagere (Thorbjørn, Cirkel, Anika, Jonas, Kamma, Casper)

Bispebjerg 1 Troppatrulje med 6 deltagere ( Katrine S, Lea, Toke, Alma, Katrine A, Laura Sif)

Bispebjerg 1 Explorerpatrulje med 6 deltagere ( Lukas, Casper, Sally, Liv, Lasse og Mathias)

Rejsetider og transport samt betaling af 2. rate:

  • Afrejse 25. juli kl. 8:40 fra Københavns Lufthavn, mødetid er 2 timer før
  • DVS vi mødes kl: 6:40 for nedre enden af Metro rulletrappen i terminal 3.
  • Hjemkomst:  5. august kl. 20:20 (+ 20 min for at hente bagagen) i Københavns Lufthavns Ankomst område.
  • Vi flyver til Bruxelles, Charleroi og bliver kørt til Spejdercentret i Mirwart i bus, hvor vil skal møde alle de andre spejdere, og bo i lejr til d. 2 august.  Herefter rejser vi med bus til Menen, hvor vi skal bo de sidste dage.

Vigtigt !! ifm flyveturen skal din rygsæk pakkes i en cargobag, som kan købes i bl.a. Spejdersport til 199,- kr. Husk at sige du er spejder, så bliver du registreret og får du 10% rabat. Cargobagen sikrer at alle stropper og evt andre løsdele på rygsækken ikke hænger fast nogle steder eller bliver reet af.

https:/ /www.spejdersport.dk/asivik-cargobag2.aspx?gclid=EAIaIQobChMIs9602MbX2AIVD5AYCh3h7QAvEAQYASABEgJd-vD_BwE

<image003.jpg>

  • Vi har forhåndsreserveret sæder i flyet, så vi sidder samlet.
  • -Der er bestilt indtjekningsbagage til alle. Vær opmærksom på håndbagage, som ikke må overstige 35x20x20cm – Nye regler!!

Hvis den er større vil den blive tjekket ind gratis. Medbring gene tom drikkedunk som kan fyldes i lufthavnen og en snack til rejsen. Dolken, mergelspir, negleklipper og andre skarpe ting skal selvfølgelig være i tjek ind bagagen

  • Betaling af 2. rate på konto: 3117 – 3117 453065 senest 1. februar  2.550 kr.  (BJ- navn enhed) Vi er ved at ansøge Erasmus Fonden til bl.a tilskud til rejseudgifterne. Hvis der er andre tilskudsmulighed som du kender til, så tøv ikke med at sige det højt til os eller hjælp os med at søge dem.

 

Andet om Beljamb lejren

  • Alle skal medbringe eget gult sundhedskort og blåt sygesikringskort, og eget pas.
  • Forsikring: Vi har ikke betalt for separat rejseforsikring, ifm. evt. sydom eller framelding, så dette vil gå ind under egen privat forsikring.
  • KFUM-Spejderne har en ansvars- og skadesforsikring der dækker, på samme måde og under samme krav som de gør herhjemme
  • Lommepenge: vi anbefaler at indsætte lommepenge i lejrbanken, som Hyltebjergs kasserer (Kurt) administrerer. Møntfoden er Euro og Kurt veksler samlet for alle. Vi anbefaler 400 Dkr. Konto: 5341 – 0517417 (BJ-Navn-enhed)

Det vil ikke være nødvendigt at have penge med til lufthavnen. Vi sørger for forplejning.

  • Pakkeliste: Vil blive sendt på et senere tidspunkt, men almindelig lejrudstyr (Sovepose, liggeunderlag, spisegrej mm), derudover vil vandresko/støvler og regntøj også være et hit.
  • Overnatning i telte, og hver patrulje skal have egen patruljekasse med lejrudstyr. (Det pakkes i Bjørneborg)
  • Elektronik: Telefoner og kamera kan og må medbringes på eget ansvar, vi kender ikke pt muligheden for at oplade, men er ved at undersøge det. Vær opmærksom på, at ikke alle mobilabonnementer har aftale med Belgien og prisen for data, sms og samtale kan blive høj. Som forældre bedes I derfor undersøge dette og informere jeres barn om brugen af telefon, data og sms. Vi henstiller til at der ikke er kontakt til hjemmet uden at en leder er informeret.
  • Specielt for Explorere så er vandrestøvler og en rigtigt god rygsæk at anbefale, i opfordres også til at træne vandring og udholdenhed med vægt på ryggen. Sarah vil samle jer/os for nogle fælles træninger.
  • Alkohol: Da vi rejser til Belgien kan vi ikke undgå at se ØL, vi har valgt at følge de danske regler for alkohol, dvs at ingen under 18 år må nyde alkohol. Vi kan dog ikke som i KFUM regi opretholde reglen om at alkohol ikke må være på lejren, men ingen danske ledere vil drikke i børns nærhed og alle voksne vil være i stand til at tage ansvar for børn på lejren. Er der spørgsmål omkring dette så skriv endelig til mig.
  • Explorere skal overnatte i letvægttelte, da de skal med i oppakningen på den specielle Explorer tur.

Homehospitality dagene:

Det er kutyme at alle udenlandske deltagere har en værtsgave med, til den familie man bor hos. Dette kan være mange forskellige ting, f.eks. en oplukker formet som Den Lille Havfrue, en T-shirt med et flot print fra Danmark/København, et viskestykke i dansk design, en lille skål i dansk design evt. med en pose dansk slik i, eventyr bog af H. C. Andersen på flamsk eller engelsk. Det er også set, at nogen har noget med, de selv har lavet. Mulighederne er mange, men det er en god idé at have en gave med, man selv ville blive glad for.

Til slut kan vi fortælle, at belgierne har en Facebook side ” Scouts JFK Menen”.

Beljamb Weekend 23. til 25. februar i Ærkesædet – Holte

  • Afrejse fredag fra Emdrup st. kl 18:00 (du skal have spist hjemmefra)
  • Hjemkomst Søndag Emdrup st. kl. 14:08
  • Pris 250 kr. indsættes på 3117 – 3117 453065 senest 1 februar ( Mærk: BJ-WE – Navn – Enhed)

Tilmelding her: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf0IyxkxmdbylSkf_k2O1NNJK3amExAGQp0ny__MiEZ9l6EgQ/viewform

  • Lejrens tema er ikke så underligt Belgien, vi kommer til at arbejde med en masse forskellige ting omkring Beligen; hvad Belgien er for et land – samt lære vores nye Beljamb-patruljer rigtig godt og kende. Alle er velkommene på denne weekend, men dem der er tilmeldt Beljamb vil være i patrulje sammen.
  • Vi skal bl.a, lave lejrlogo, lejrtørklæde, belgisk mad over bål/trangia, lejrsangbog og synge Jambo sange.
  • Søndag arbejder vi på tværs af de 3 patruljer, så alle kommer til at kende hinanden rigtig godt, så vi den vej skaber de optimale rammer for tryghed i Belgien.
  • Hvis der er spejdere der efter denne weekend har fået mod på at tage med til Belgien alligevel, så tilmeld dig hurtigt, så vi kan sikre afgang med samme fly.
  • Husk til weekenden: Almindelig lejrudstyr, lagen og indesko, mobiltelefon med strøm (min 1 pr patrulje) og rygsæk med plads til fællesmad.